5 κακές συνήθειες που πρέπει να αποφύγετε για καλύτερη ζωή

5 κακές συνήθειες που πρέπει να αποφύγετε για καλύτερη ζωή

Ό,τι κι αν πιστεύετε, ποτέ δεν είναι αργά για να αποβάλετε από την καθημερινότητά σας τις χειρότερες συνήθειές σας και να ξεκινήσετε αμέσως να απολαμβάνετε μια υγιέστερη και πιο ευτυχισμένη ζωή.

final_habits1

Photo credit: Andrea Piacquadio from Pexels

Κάπνισμα

Καμία συνήθεια δεν είναι τόσο επιβλαβής για την υγεία όσο το κάπνισμα. Όλες οι έρευνες συνηγορούν ότι έχει επιπτώσεις σε σχεδόν κάθε όργανο του σώματος, προκαλώντας άμεσα το 20% των θανάτων από καρδιαγγειακές παθήσεις, το 30% των θανάτων από καρκίνο και το συντριπτικό 90% όλων των καρκίνων του πνεύμονα. Επίσης, αυξάνει σημαντικά τον κίνδυνο εμφάνισης καρκίνου του στόματος, του λάρυγγα και της ουροδόχου κύστης.

Κι αν πιστεύετε ότι πλέον δεν υπάρχει γυρισμός, η επιστημονική έρευνα είναι εδώ για να σας διαψεύσει:

  • Μόλις ένα έτος μετά τη διακοπή του καπνίσματος, ο κίνδυνος καρδιακής προσβολής μειώνεται δραστικά.
  • Εντός 2 έως 5 ετών μετά τη διακοπή του καπνίσματος, ο κίνδυνος εγκεφαλικού επεισοδίου μπορεί να μειωθεί στο επίπεδο κινδύνου που αντιμετωπίζει ένας μη καπνιστής.
  • Εντός πέντε ετών ο κίνδυνος εμφάνισης καρκίνου του στόματος, του λαιμού, του οισοφάγου και της ουροδόχου κύστης, μειώνεται κατά το ήμισυ.
  • Δέκα χρόνια μετά τη διακοπή του καπνίσματος, ο κίνδυνος θανάτου από καρκίνο του πνεύμονα μειώνεται κατά το ήμισυ.

Αλκοόλ

Εάν συνηθίζετε να καταναλώνετε αλκοόλ σε τακτική βάση –δηλαδή περισσότερα από ένα ποτό την ημέρα για τις γυναίκες και δύο ημερησίως για τους άνδρες– ίσως θα πρέπει να αναθεωρήσετε. Σε μια ανασκόπηση 83 μελετών στις οποίες εξετάζονταν οι συνήθειες κατανάλωσης αλκοόλ σε σχέση με την υγεία σχεδόν 600.000 ατόμων, διαπιστώθηκε ότι ανεξάρτητα από το φύλο, η υψηλότερη κατανάλωση αλκοόλ συσχετίζεται με υψηλότερο ποσοστό εγκεφαλικού επεισοδίου, θανατηφόρου ανευρύσματος, καρδιακής ανεπάρκειας και πρόωρου θανάτου.

Photo credit: Oleg Magni from Pexels

Ωστόσο υπάρχουν και καλά νέα! Η έρευνα έχει δείξει ότι αν αποφασίσετε να ελαττώσετε ή να απέχετε εντελώς από το αλκοόλ, σύντομα θα παρατηρήσετε βελτιώσεις στην ποιότητα της πέψης και του ύπνου σας. Το σάκχαρο στο αίμα σας θα είναι πιο σταθερό, η αρτηριακή σας πίεση μπορεί να μειωθεί, ενώ ακόμη και ο εγκέφαλός σας θα είναι πιο ενεργός. Μακροπρόθεσμα θα έχετε πιο υγιές συκώτι και καρδιαγγειακό σύστημα.

Πρόχειρο φαγητό

Μια διατροφή που περιλαμβάνει σουβλάκια ή burgers, τηγανιτές πατάτες και μεγάλο αναψυκτικό σε καθημερινή βάση οδηγεί όχι μόνο σε αύξηση βάρους αλλά και σε διάφορα προβλήματα υγείας που σχετίζονται με την παχυσαρκία. Σύμφωνα με έρευνες, η τακτική κατανάλωση πρόχειρου φαγητού σχετίζεται με πρόωρη καρδιακή νόσο αλλά και διαβήτη τύπου 2. Επιπρόσθετα, πρόσφατες μελέτες έχουν δείξει ότι το γρήγορο φαγητό μπορεί να μειώσει την αποτελεσματικότητα του ανοσοποιητικού συστήματος και να επηρεάσει την ψυχική υγεία.

Αν αποφασίσετε να βγάλετε το πρόχειρο φαγητό από την καθημερινή διατροφή σας, τα αποτελέσματα για την υγεία σας θα είναι σχεδόν άμεσα ορατά, ενώ θα έχετε και σημαντικά μακροπρόθεσμα οφέλη.

final_habits3

Photo credit: The Lazy Artist Gallery from Pexels

Ηλιοθεραπεία

Αν σας αρέσει η ηλιοθεραπεία συμβάλλετε ακούσια στη γήρανση της επιδερμίδας σας. Η ηλιοθεραπεία καταστρέφει τις ελαστικές ίνες που διατηρούν το δέρμα σφριγηλό και λείο, οδηγώντας σε πρόωρες ρυτίδες και κηλίδες. Το πιο σημαντικό όμως είναι ότι τα ηλιακά εγκαύματα συμβάλλουν σημαντικά στους καρκίνους του δέρματος.

Εν κατακλείδι δεν υπάρχει «ασφαλές» μαύρισμα. Προστατεύστε τον εαυτό σας με αντηλιακό υψηλού δείκτη SPF όταν βρίσκεστε έξω και προτιμήστε τη σκιά ή ένα καπέλο τις ώρες αιχμής. Ωστόσο, 10 έως 15 λεπτά έκθεσης στον ήλιο μερικές φορές την εβδομάδα, είναι απαραίτητα για τη σύνθεση της βιταμίνης D που χρειάζεται ο οργανισμός σας.

final_habits4

Photo credit: RF._.studio from Pexels

Καθιστική ζωή & τηλεόραση

Η καθιστική ζωή συνδέεται αναπόσπαστα με την κακή υγεία, διότι όσο λιγότερη είναι η σωματική δραστηριότητά σας, τόσο μεγαλύτερες είναι οι πιθανότητες εμφάνισης παχυσαρκίας και διαβήτη τύπου 2. Παράλληλα, πρόσφατες έρευνες συγκλίνουν στο γεγονός ότι η καθιστική ζωή μπορεί να επηρεάσει την προσωπικότητα.

Εάν μάλιστα συνδυάσετε την καθιστική ζωή με την τηλεόραση, αντικαθιστώντας το χρόνο που διαφορετικά θα αφιερώνατε σε ένα χόμπι, σε φίλους ή σε κάθε είδους άσκηση του μυαλού σας, μπορεί επίσης να οδηγήσει σε εξασθένιση της μνήμης σας, σύμφωνα με έρευνα.

Διατηρήστε μια καλή ισορροπία μεταξύ καθιστικής ζωής και της φυσικής δραστηριότητας για ένα πιο υγιές σώμα, καλύτερο ύπνο, βελτιωμένη διάθεση και περισσότερες κοινωνικές σχέσεις.

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΜΑΣ

Η πιο προηγμένη επιστημονική έρευνα, η πιο εξελιγμένη τεχνολογία αλλά και η πιο πολύπλοκη εφεύρεση υπηρετούν τον ίδιο σκοπό, να κάνουν την καθημερινότητά μας απλούστερη και ευκολότερη. Με δυο λόγια να ομορφύνουν τη ζωή μας!

Αυτή είναι η πηγή απ την οποία αντλούμε μελάνι για τις πένες αυτού του blog. Αν και πολλές φορές αρκεί ένα μολύβι για να γράφουμε… και στο φεγγάρι.