Νοσοκόμες ρομπότ: Πως η τεχνητή νοημοσύνη σώζει ζωές

Νοσοκόμες ρομπότ: Πως η τεχνητή νοημοσύνη σώζει ζωές

Δίνουν συμβουλές από απόσταση και κάνουν τη βασική διάγνωση πριν παραπέμψουν τον ασθενή σε γιατρό.

Οι εικονικοί βοηθοί όπως η Siri, η Alexa και ο Google Assistant προσφέρουν ήδη τις υπηρεσίες τους σε εκατομμύρια χρήστες smartphone. Προφανώς, έχουν ακόμη αρκετό δρόμο να διανύσουν μέχρι να τελειοποιηθούν και να ανταποκριθούν πλήρως σε όσα υπόσχονται, αλλά είναι ενδεικτικοί των όσων έρχονται. Εν τω μεταξύ, έχουν εμφανιστεί ακόμη πιο εξειδικευμένοι προσωπικοί βοηθοί, με πλέον χαρακτηριστικές περιπτώσεις τους ψηφιακούς νοσοκόμους.

Η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης στην παροχή ιατρικών υπηρεσιών και συμβουλών είναι αρκετά εκτεταμένη και αναμένεται να γενικευτεί την επόμενη δεκαετία. Ήδη, αρκετές εφαρμογές χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες των εικονικών νοσηλευτών, και εκτιμάται ότι η χρήση τους θα επεκταθεί αρκετά μέσα στην επόμενη τριετία, με αποτέλεσμα τη μεγάλη εξοικονόμηση κόστους για τα συστήματα υγείας. Η συνολική αξία των εικονικών νοσοκόμων, σύμφωνα με μελέτη της Accenture, εκτιμάται σε 20 δισ. δολάρια.

Sensely-Molly
Photo credit: Sensely

Ήδη διαθέσιμος εικονικός νοσοκόμος

Οι εικονικοί νοσηλευτές βρίσκονται στη διάθεση των ασθενών 24 ώρες το 24ωρο, 365 ημέρες τον χρόνο. Στην πράξη, επιτρέπουν την ταχύτερη επικοινωνία μεταξύ ασθενών και παρόχων περίθαλψης, ενώ μειώνουν τις περιττές επισκέψεις σε ιατρεία ή νοσοκομεία. Για παράδειγμα, ο εικονικός βοηθός Care Angel παρέχει μια σειρά από υπηρεσίες υγείας στον γενικό πληθυσμό χρησιμοποιώντας μια ειδικά σχεδιασμένη πλατφόρμα AI που βασίζεται στη φωνητική διάδραση με τον χρήστη.

Ο εικονικός νοσοκόμος Angel αναλαμβάνει την παρακολούθηση ασθενών μετά από οξεία επεισόδια ή νοσηλεία, αλλά και ανθρώπων που υποφέρουν από χρόνια νοσήματα. Η συγκεκριμένη λύση δεν θωρακίζει απλώς την υγεία των χρηστών, αλλά μειώνει δραστικά το διοικητικό, και λειτουργικό για την περίθαλψή τους. Ο λόγος είναι ότι φιλτράρει τα πιο ασήμαντα ή συνηθισμένα περιστατικά, με αποτέλεσμα να φτάνουν στον γιατρό μόνο όσοι το έχουν πραγματικά ανάγκη.

Video credit: Care Angel

Διάγνωση από τη φωνή

Άλλες λύσεις όπως το Sensely που είναι ήδη διαθέσιμο για κινητά και tablets με λειτουργικό iOS ή Android, προσφέρουν αντίστοιχες υπηρεσίες. Η Molly είναι η εικονική νοσοκόμα που μέσω του app επικοινωνεί γραπτά ή προφορικά με τους ασθενείς και τους κατευθύνει αναλόγως των συμπτωμάτων. Οι ειδικοί αλγόριθμοι αναλύουν τόσο το περιεχόμενο των λεγομένων τους, όσο και την ίδια τη φωνή τους, ώστε να εξάγουν συμπεράσματα και –εφόσον απαιτείται– να ζητήσουν βοήθεια ειδικού.

Αντίστοιχες είναι οι λειτουργίες του Tavie, το οποίο επιπρόσθετα επιτρέπει την παρακολούθηση συγκεκριμένων δεικτών υγείας (αρτηριακή πίεση, επίπεδα σακχάρου, χοληστερόλης κ.ά.) συνθέτοντας ένα ολοκληρωμένο πλάνο υγείας για τους χρήστες του.

Οι εξελίξεις στον συγκεκριμένο κλάδο αναμένονται καταιγιστικές, και όπως αποδεικνύεται από δημοσκόπηση σε Ευρωπαίους και Αμερικανούς πολίτες, δύο στους τρεις είναι πρόθυμοι να ζητήσουν τη βοήθεια ενός εικονικού ή ρομποτικού νοσοκόμου.

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΜΑΣ

Το Pencil On The Moon είναι μια πρωτοβουλία με την υποστήριξη της Generali, η οποία παρακολουθεί στενά όλες τις νέες τάσεις, προκειμένου να συνεχίσει να εξελίσσεται και να προσφέρει υψηλού επιπέδου υπηρεσίες.

Οι πιο προηγμένες επιστημονικές έρευνες, οι πιο εξελιγμένες τεχνολογίες αλλά και οι πιο καινοτόμες εφευρέσεις εξετάζονται προσεκτικά υπό το πρίσμα της εφαρμογής τους στα πεδία της καθημερινότητας με βάσικη αρχή ότι ο άνθρωπος είναι πάντα πάνω από την τεχνολογία.

Αυτή είναι η πηγή από την οποία αντλούμε μελάνι για τις πένες αυτού του blog με έναν κοινό στόχο:

Να γνωρίσουμε, κατανοήσουμε και στο τέλος να αξιοποίησουμε τις νέες τεχνολογίες προς όφελος του ανθρώπου.

Η Generali στηρίζει έμπρακτα αυτή την πρωτοβουλία πιστή στη δεσμεύσή της:

«Να στηρίζει τους ανθρώπους για να δημιουργούν ένα ασφαλέστερο μέλλον για τις ζωές και τα όνειρά τους»

…Αλλά και ανοιχτή στη σκέψη ότι πολλές φορές αρκεί ένα μολύβι για να γράφουμε στο φεγγάρι.