Ένα αεροσκάφος που φιλοδοξεί να κάνει προσιτές τις ιδιωτικές αερομεταφορές

Ένα αεροσκάφος που φιλοδοξεί να κάνει προσιτές τις ιδιωτικές αερομεταφορές

Η μαζική παραγωγή του Celera 500L, θα επιτρέψει στους επιβάτες να απολαμβάνουν τα οφέλη μίας ιδιωτικής πτήσης στο κόστος ενός εμπορικού εισιτηρίου.

Όταν την άνοιξη του 2017 ένα μυστηριώδες αεροπλάνο με σχήμα σφαίρας εμφανίστηκε στην Καλιφόρνια, οι φήμες για την προέλευσή του άρχισαν να οργιάζουν, μέχρι που κάποιοι μίλησαν για ειδική κατασκευή που επρόκειτο να χρησιμοποιηθεί στον κινηματογράφο.

Τρία χρόνια αργότερα, αποκαλύφθηκε ότι ήταν το Celera 500L, ένα ιδιωτικό αεροσκάφος έξι θέσεων, το οποίο αναπτύσσει η εταιρεία Otto Aviation. Έχει τη δυνατότητα να πετάει με την ταχύτητα ενός αεριωθούμενου αεροπλάνου, καταναλώνοντας όμως οκτώ φορές λιγότερα καύσιμα.

Celera-03

Photo credit: Otto Aviation

Κάνοντας το αδύνατο δυνατό

Όλα ξεκίνησαν όταν ο William Otto, ιδρυτής της Otto Aviation, εξέφρασε την πεποίθηση ότι η αεροπλοΐα θα έπρεπε να προσφέρει στους ταξιδιώτες την ευκολία και την άνεση των ιδιωτικών αεροπορικών πτήσεων σε κόστος ανάλογο του εμπορικού ναύλου. Με σπουδές στη Φυσική και τα Μαθηματικά, και μια σταδιοδρομία που ξεκίνησε από τη θέση του ερευνητή πυρηνικών κινητήρων πυραύλων στο Los Alamos Scientific Labs –εκεί δηλαδή όπου δημιουργήθηκε το Manhattan Project–, και κορυφώθηκε σε θέσεις ευθύνης στην αμερικανική αμυντική βιομηχανία, ο William Otto ίδρυσε το 2008 την Otto Aviation. Σκοπός του ήταν να «κάνει το αδύνατο δυνατό» όπως είναι το αγαπημένο του σύνθημα.

Κατά τον Otto «Καινοτομία σημαίνει να επιλύεις ένα πρόβλημα χωρίς συμβατικές αγκυλώσεις». Με αυτήν την προσέγγιση, στόχος της Otto Aviation είναι να δημιουργήσει ένα ιδιωτικό αεροσκάφος που θα επιτρέπει τις απευθείας πτήσεις μεταξύ οποιουδήποτε ζεύγους πόλεων (αρχικά στις ΗΠΑ), με ταχύτητα και κόστος συγκρίσιμο με τα εμπορικά αεροπορικά ταξίδια. «Αυτό απαιτεί μια πλήρη επανεφεύρεση του τρόπου με τον οποίο πετάμε και μια ριζοσπαστική προσέγγιση ως προς το πως θα μπορούσε να εξελιχθεί η ιδιωτική αεροπλοΐα», συμπληρώνει ο William Otto.

Video credit: RED Aircraft GmbH

Αλλάζοντας για πάντα τον τρόπο που θα μεταφέρονται οι επιβάτες και τα δέματα

Η πρώτη επίσημη παρουσίαση του Celera 500L πραγματοποιήθηκε τον προηγούμενο Αύγουστο, όταν το πλήρους κλίμακας πρωτότυπο είχε ήδη ολοκληρώσει 31 επιτυχημένες δοκιμαστικές πτήσεις.  Το αεροσκάφος σημειώνει μέγιστη ταχύτητα 450 μίλια ανά ώρα (περίπου724 χλμ.), καλύπτοντας μία απόσταση άνω των 4.500 μιλίων (72.420 χλμ.).

Επιτυγχάνει εκπληκτική οικονομία καυσίμων (11-15,7 λίτρα ανά 100 χλμ), γεγονός που καθιστά το Celera 500L το πιο φιλικό προς το περιβάλλον αεροπλάνο στην κατηγορία του. Επίσης, αποτελεί ένα σημαντικό ορόσημο στην προσπάθεια ανάπτυξης ενός συστήματος αεροπορικών μεταφορών μηδενικών εκπομπών.

Celera-02

Photo credit: Otto Aviation

Όπως ανέφερε ο Otto κατά την παρουσίασή του, το πρωτοποριακό αεροσκάφος θα αλλάξει για πάντα τον τρόπο μεταφοράς όχι μόνο επιβατών αλλά και δεμάτων: «Πιστεύουμε ότι το Celera 500L είναι ό,τι σημαντικότερο συνέβη τόσο στην αεροπορική όσο και στην ταξιδιωτική βιομηχανία τα τελευταία 50 χρόνια. Σύντομα, άτομα και οικογένειες θα μπορούν να ναυλώσουν το Celera 500L σε τιμές συγκρίσιμες με τα εμπορικά αεροπορικά εισιτήρια, αλλά με την πρόσθετη πολυτέλεια της ιδιωτικής πτήσης.

»Ωστόσο, εκτός της ταξιδιωτικής χρήσης, τα αεροσκάφη μας μπορούν επίσης να χρησιμοποιηθούν για μεταφορές φορτίων καθώς και για στρατιωτικές εφαρμογές. Δεδομένου ότι τα αποτελέσματα από τις δοκιμαστικές πτήσεις μας ήταν πολλά υποσχόμενα, θα είμαστε σύντομα έτοιμοι να διαθέσουμε το Celera 500L στην αγορά».

Προς το παρόν το Celera 500L παραμένει σε φάση πρωτοτύπου και δεν έχει εισέλθει στο στάδιο παραγωγής. Σύμφωνα με την Otto Aviation τα πρώτα αεροσκάφη αναμένεται να είναι έτοιμα προς παράδοση το 2025.

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΜΑΣ

Η πιο προηγμένη επιστημονική έρευνα, η πιο εξελιγμένη τεχνολογία αλλά και η πιο πολύπλοκη εφεύρεση υπηρετούν τον ίδιο σκοπό, να κάνουν την καθημερινότητά μας απλούστερη και ευκολότερη. Με δυο λόγια να ομορφύνουν τη ζωή μας!

Αυτή είναι η πηγή απ την οποία αντλούμε μελάνι για τις πένες αυτού του blog. Αν και πολλές φορές αρκεί ένα μολύβι για να γράφουμε… και στο φεγγάρι.