Πόσο γρήγορα φτάνει το τρένο του μέλλοντος;

Πόσο γρήγορα φτάνει το τρένο του μέλλοντος;

Ένα τρένο με μοντέρνο, λειτουργικό σχεδιασμό και περιβαλλοντική «συνείδηση», αναμένεται να πραγματοποιήσει το πρώτο του δρομολόγιο στους Ολυμπιακούς Αγώνες του 2024 στο Παρίσι.

Αν όλα πάνε κατ’ ευχήν και όπως είχαν σχεδιαστεί προ COVID-19, το 2024 το Παρίσι θα φιλοξενήσει τους 33ους θερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες, μία παγκόσμια αθλητική διοργάνωση που αναμένεται να προσεγγίσει το ενδιαφέρον εκατομμυρίων επισκεπτών από την υπόλοιπη γαλλική επικράτεια και το εξωτερικό.

Το χρονικό και ιστορικό αυτό ορόσημο, επέλεξε και η κρατική σιδηροδρομική εταιρία της Γαλλίας SNCF, προκειμένου να συστήσει στο επιβατικό κοινό μία νέα, αναβαθμισμένη γενιά τρένων υψηλής ταχύτητας: το TGV "M" ή «τρένο του μέλλοντος» σύμφωνα με τον Alain Krakovitch, διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας.

Photo credit: Alstom

Ένα τρένο με περιβαλλοντική συνείδηση

Με σεβασμό στο περιβάλλον, το TGV "M" είναι λιγότερο ενεργοβόρο από τις προηγούμενες γενιές τρένων υψηλής ταχύτητας. Χάρη στον αεροδυναμικό σχεδιασμό του, θα καταναλώνει 20% λιγότερη ενέργεια σε σχέση με τις υπάρχουσες υποδομές.

Εξάλλου, οι αμαξοστοιχίες του, οι οποίες θα κατασκευαστούν από 97% ανακυκλωμένο υλικό, είναι ειδικά σχεδιασμένες ώστε να συμβάλλουν στη μείωση των εκπομπών CO2 κατά 32%. Επιπρόσθετα, τα λειτουργικά έξοδα και τα κόστη συντήρησης θα είναι κατά 30% χαμηλότερα από αυτά που καταγράφονται σήμερα για τα υπάρχοντα τρένα της SNCF.

Video credit: Alstom

Αυτονομία και Λειτουργικότητα

Το TGV "M" έχει σχεδιαστεί έτσι ώστε να επιτρέπει στους επιβάτες σε αναπηρικά αμαξίδια να επιβιβάζονται και να αποβιβάζονται αυτόνομα χωρίς βοήθεια από το προσωπικό, χάρη στην ανυψωτική πλατφόρμα που ενσωματώνεται στα βαγόνια. Οι ίδιες παράμετροι έχουν ληφθεί υπόψη και στο σχεδιασμό των WC ώστε να επιτυγχάνεται η βέλτιστη κινητικότητα για όλους.

Τα νέα χαρακτηριστικά σχεδίασης του TGV "M" περιλαμβάνουν επίσης concept bars με δυνατότητα καθίσματος και στα δύο επίπεδα του βαγονιού και οθόνες τηλεόρασης, ενώ οι επιβάτες θα μπορούν επίσης να δίνουν τις παραγγελίες τους από τις θέσεις τους.

Τα νέα τρένα που θα φιλοξενούν 740 επιβάτες, 20% περισσότερους από την προηγούμενη σειρά, αναμένεται να φέρουν μία επανάσταση στα σιδηροδρομικά ταξίδια, σύμφωνα με τον κατασκευαστή τους, τη γαλλική εταιρεία Alstom.

Photo credits: © Gilles Delacuvellerie

Οι δοκιμές ξεκινούν το 2021

Τα πιλοτικά ταξίδια του TGV "M" αναμένεται να ξεκινήσουν μέχρι το τέλος του 2021. Για τον σκοπό αυτό, η SNCF και η Alstom, ζήτησαν τη συνδρομή των 210.000 και 9.500 υπαλλήλων τους αντιστοίχως, προκειμένου να σχεδιάσουν το εξωτερικό των δοκιμαστικών αμαξοστοιχιών. Όλοι έχουν τη δυνατότητα να υποβάλλουν τις ιδέες τους μέχρι τις 8 Δεκεμβρίου και τα δύο σχέδια που θα επιλεγούν θα εφαρμοστούν στα δύο πρώτα βαγόνια που θα εγκαινιάσουν τις δοκιμές.

«Αυτός ο διαγωνισμός απεικονίζει στο έπακρο το κλίμα συνεργασίας που διαμορφώθηκε από την πρώτη ημέρα μεταξύ των ομάδων που εργάζονται σε αυτό», ανέφερε ο πρόεδρος της Alstom France, Jean-Baptiste Eyméoud, δηλώνοντας βέβαιος για τη δημιουργικότητα του προσωπικού προκειμένου να απεικονιστούν οι αξίες που σχετίζονται με το TGV "M": «οικολογία, καινοτομία, λειτουργικότητα και άνεση».

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΜΑΣ

Η πιο προηγμένη επιστημονική έρευνα, η πιο εξελιγμένη τεχνολογία αλλά και η πιο πολύπλοκη εφεύρεση υπηρετούν τον ίδιο σκοπό, να κάνουν την καθημερινότητά μας απλούστερη και ευκολότερη. Με δυο λόγια να ομορφύνουν τη ζωή μας!

Αυτή είναι η πηγή απ την οποία αντλούμε μελάνι για τις πένες αυτού του blog. Αν και πολλές φορές αρκεί ένα μολύβι για να γράφουμε… και στο φεγγάρι.