ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΗ

Τα νέα τετράτροχα σκούτερ που υπόσχονται βιώσιμες μετακινήσεις

Η ευρωπαϊκή κοινοπραξία που στοχεύει στην αειφόρο μετακίνηση στις πόλεις

Μια κοινοπραξία 14 εταιρειών με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Ένωσης αξιοποιεί τη σύγχρονη τεχνολογία προκειμένου να δημιουργήσει τα compact ηλεκτρικά οχήματα του μέλλοντος. Βασικό τους μέλημα είναι ο σχεδιασμός και η υλοποίηση «ελαφρών» οχημάτων πόλης που αξιοποιούν «πράσινες» μορφές ενέργειας.

Στόχος είναι η μεσοπρόθεσμη μετάβαση σε μια εποχή έξυπνης, οικολογικής και αειφόρου μετακίνησης, αλλά το στοίχημα είναι αρκετά περίπλοκο. Γι’ αυτό και επιστρατεύονται μεγάλα ονόματα του κλάδου υπό την εποπτεία της Piaggio και της KTM, ενώ ο ACEM (Σύνδεσμος των Ευρωπαίων Κατασκευαστών Μοτοσυκλετών) καλεί όλα τα μέλη του να συμπράξουν.

Οι υπόλοιποι μετέχοντες είναι οι: AIT-Austrian Institute of Technology, IDIADA, Bosch, Kiska, Marelli, RE:Lab, Ricardo και τα Πανεπιστήμια της Φλωρεντίας, της Πίζας (Ιταλία), της Πράγας (Τσεχία), του Warwick (Ην. Βασίλειο) και Wamtechnik (Πολωνία).

Η κοινοπραξία RESOLVE project επέδειξε πρόσφατα τρία compact ELV (Electric L-category Vehicles) οχήματα, με καινοτόμο σχεδιασμό και εναλλακτική προσέγγιση σε όσα ξέραμε για τα δίτροχα και τα τετράτροχα.

Photo credit: RESOLVE

Τα πρώτα φιλόδοξα δείγματα

Οι δύο προσεγγίσεις έχουν κοινά σημεία, αλλά και διαφορές – το πρώτο π.χ. ενσωματώνει σύστημα μετάδοσης κίνησης με μηχανικό διαφορικό και κιβώτιο ταχυτήτων, ενώ το δεύτερο διαθέτει ηλεκτρονικό διαφορικό χωρίς σύστημα μετάδοσης κίνησης.

Τα Demonstrator D1 και D2 είναι τετράτροχα σκούτερ (κατηγορίας L2e και L6e) με σκέπαστρο. Κατασκευάζονται με χαμηλού κόστους, αρθρωτά (άρα επεκτάσιμα και εναλλάξιμα) ηλεκτρικά συστήματα κίνησης. Οι μπαταρίες τους είναι ειδικά σχεδιασμένες για την εν λόγω εφαρμογή, ενώ επιτρέπουν την εύκολη και γρήγορη επαναφόρτιση.

Τα πλεονεκτήματά τους, σύμφωνα με την κοινοπραξία, εντοπίζονται στην ασφάλεια που προσφέρουν, το φιλικότερο προς το περιβάλλον προφίλ και προφανώς το χαμηλότερο κόστος τους. Αξιοποιούν μάλιστα έναν ειδικό αλγόριθμο που βελτιώνει τον χειρισμό και τη σταθερότητα του οχήματος. Τα χειριστήρια που βρίσκονται στο τιμόνι επιτρέπουν την αλληλεπίδραση του οδηγού και βελτιώνουν την εμπειρία οδήγησης, ενώ η λειτουργία Smart Range Management επιτρέπει την ενεργό ανάμιξη του χρήστη

Video credit: RESOLVE Project

Υπάρχουν και μειονεκτήματα

Παρότι το βασικό μέλημα της κοινοπραξίας είναι το χαμηλό κόστος, προς το παρόν δεν μπορούν να παραχθούν και να κυκλοφορήσουν μαζικά. Επίσης, προορίζονται αυστηρά για κίνηση στην πόλη λόγω του περιορισμένου εύρους τους, της συγκεκριμένης εμβέλειας της μπαταρίας (100 χιλιόμετρα για το πρώτο και 80 χιλιόμετρα για το δεύτερο) και των ταχυτήτων που πιάνουν (έως 45 χλμ./ ώρα).

Τα μειονεκτήματα αυτά, βέβαια, εντοπίζονται στα πρώτα βήματα του εγχειρήματος και σύμφωνα με τους εμπνευστές του, σύντομα θα αμβλυνθούν, ώστε να βαδίσουμε (ή καλύτερα, να οδηγήσουμε) προς την εποχή των πράσινων και ασφαλών μετακινήσεων.

Photo credit: RESOLVE

Admin

Recent Posts

Το καλοκαίρι πλησιάζει: Πώς θα κρατήσουμε την Αθήνα και κάθε πόλη δροσερή;

Θεμελιωμένες με υλικά που παγιδεύουν τη θερμότητα, και ιδιαίτερα πυκνοκατοικημένες, οι περισσότερες πόλεις είναι ευάλωτες…

4 ημέρες ago

Η γονιδιακή θεραπεία που αντιμετωπίζει την κώφωση

Ένα εκ γενετής κωφό αγόρι, άκουσε, για πρώτη φορά στα 11 του χρόνια, τις φωνές…

6 ημέρες ago

Τζετ Λαγκ: Τι είναι & Αντιμετώπιση με 5 τρόπους

Ένας τύπος διαταραχής του ύπνου που σχετίζεται με το ταξίδι σε διαφορετικές ζώνες ώρας, το…

2 εβδομάδες ago

Η άσκηση που βοηθά στην καταπολέμηση της άνοιας

Έως και ένα στα τρία περιστατικά της νόσου Αλτσχάιμερ θα μπορούσαν να προληφθούν μέσω αλλαγών…

3 εβδομάδες ago

Μάθημα με τον Αϊνστάιν μέσω Ολογράμματος

Μία σχολική αίθουσα όπου ο Αϊνστάιν εξηγεί τη Θεωρία της Σχετικότητας, και η Λασκαρίνα Μπουμπουλίνα…

4 εβδομάδες ago

Η αντιμετώπιση του καρκίνου «κρύβεται» στο διάστημα;

Με την πρόοδο στη μάχη κατά του καρκίνου να εξελίσσεται με αργά αλλά σταθερά βήματα…

1 μήνα ago