Το Augmented Reality Δημιουργεί Ευκαιρίες στο Χώρο της Μόδας

Το Augmented Reality Δημιουργεί Ευκαιρίες στο Χώρο της Μόδας

Η επαυξημένη πραγματικότητα δημιουργεί ευκαιρίες και προκλήσεις στις βιομηχανίες ένδυσης και υπόδησης.

H τεχνολογία AR μπορεί να έγινε ευρύτερα γνωστή από το Pokémon Go, αλλά έχει δεκάδες εφαρμογές: από την ιατρική και την οδήγηση, μέχρι την οικιακή ψυχαγωγία και τη διακόσμηση. Σε αντίθεση με τη Virtual Reality που υπόσχεται την εμβύθιση του χρήστη σε ένα εικονικό περιβάλλον, η Augmented Reality επιτρέπει το «πάντρεμα» του εικονικού με τον πραγματικό κόσμο.

Αυτό γίνεται εφικτό μέσω της επικάλυψης ή της συμπληρωματικής απεικόνισης πληροφοριών και εικονικών αντικειμένων σε σκηνές του πραγματικού κόσμου σε πραγματικό χρόνο. Επίσης, δεν απαιτεί ειδικό εξοπλισμό όπως η VR (γυαλιά, headsets ή άλλα αξεσουάρ). Αρκεί απλώς ένα συμβατό smartphone και η κάμερά του. Τα πλεονεκτήματα αυτά της τεχνολογίας την καθιστούν ιδανική για εφαρμογές στον ευρύτερο χώρο της μόδας.

virtual-dressing-room-TopShop

Photo credit: Top Shop

Τα brands που αξιοποίησαν την AR

Μία από τις πρώτες εταιρείες που αξιοποίησαν την AR, είναι η Burberry που έχει παρουσιάσει ένα εργαλείο βασισμένο στο ARKit της Apple. Αρχικά, ενσωματώθηκε στην επίσημη εφαρμογή της εταιρείας για iPhone και iPad, επιτρέποντας στους χρήστες να αναδιαμορφώνουν με ψηφιακό τρόπο το περιβάλλον γύρω τους, μέσω σχεδίων του καλλιτέχνη Danny Sangra που είναι εμπνευσμένα από το brand Burberry. To app προσφέρει επίσης τη δυνατότητα αναδημοσίευσης των φωτογραφιών στα social media.

Παρότι πρωτόλειο, το εργαλείο της Burberry αναδεικνύει τις δυνατότητες της συγκεκριμένης τεχνολογίας, ειδικά σε μια περίοδο που όλοι οι έμποροι λιανικής προσπαθούν να ανακαλύψουν καινοτόμους τρόπους να διευρύνουν το πελατολόγιό τους. «Οι μάρκες πολυτελών ειδών θέλουν να προσφέρουν εμπειρίες», δήλωσε ο Edoardo Manitto, πρώην διευθυντής της γαλλικής αλυσίδας Galeries Lafayette, που πλέον εργάζεται ως σύμβουλος τεχνολογίας για τον κλάδο. «Θολώνοντας τα όρια μεταξύ του ψηφιακού και του φυσικού κόσμου, η AR επιτρέπει στους πελάτες να αξιολογήσουν και να προωθήσουν το brand με διαφορετικό τρόπο».

Διόλου τυχαία, η γαλλική αλυσίδα πολυκαταστημάτων είχε χρησιμοποιήσει την τεχνολογία ήδη από το 2016. Η προσπάθειά της είχε αρχικά στόχο την ευαισθητοποίηση για περιβαλλοντικά ζητήματα: η εφαρμογή επαυξημένης πραγματικότητας επέτρεπε στους επισκέπτες των καταστημάτων να παρακολουθήσουν την εικονική μετακόμιση μιας οικογένειας πολικών αρκούδων στο Παρίσι λόγω της κλιματικής αλλαγής.

Μια αντίστοιχη πρωτοβουλία εικονικής επίσκεψης στο παριζιάνικο κατάστημά της, αλλά και ξενάγησης στη γαλλική πρωτεύουσα προσφέρει και το app της Kate Spade, μέσω των «Joy Walks». Μια ιδέα θα πάρετε στο ακόλουθο βίντεο:

Video credit: Kate Spade

Ολογραφική απεικόνιση πασαρέλας στο σαλόνι σας

To Fashion Innovation Agency στο London College of Fashion έχει στηρίξει αρκετά καινοτόμα τεχνολογικά projects στο ευρύτερο πλαίσιο της μόδας. Ένα από αυτά ήταν η συνεργασία του με το start-up, HoloMe για τη δημιουργία της ολογραφικής απεικόνισης μιας επίδειξης μόδας. Οι ενδιαφερόμενοι μπορούσαν να παρακολουθήσουν τα μοντέλα να «παρελαύνουν» από την άνεση του σπιτιού τους, μέσω της οθόνης του smartphone.

«Η επαυξημένη πραγματικότητα θα αλλάξει τον τρόπο που η βιομηχανία της μόδας δημιουργεί, προβάλλει και διακινεί τα προϊόντα της. Πολύ σύντομα θα βιώσουμε μια έκρηξη ευκαιριών που θα προκύπτουν από την αξιοποίηση της τεχνολογίας, μέσω των οποίων θα επαναπροσδιορίσουμε πλήρως αυτό που καταλαβαίνουμε ως μόδα σήμερα», δήλωσε ο Matt Drinkwater, επικεφαλής του Fashion Innovation Agency. Το επόμενο βήμα θα είναι να δοκιμάζουν οι ίδιοι οι χρήστες τα ρούχα που βλέπουν και να τα προσαρμόζουν εικονικά στις δικές τους διαστάσεις και προτιμήσεις.

Photo credit: L'Oréal Paris

Εικονικό unboxing

Αρκετά καινοτόμος και, αν μη τι άλλο αποδοτική, αποδείχτηκε η ιδέα των επιτελών της Adidas να χρησιμοποιήσουν την AR στην καμπάνια λανσαρίσματος των νέων της sneakers. Η γερμανική εταιρεία συνεργάστηκε με τη Rose Digital και την Annex88 για να προσφέρει στους ενδιαφερόμενους καταναλωτές τη δυνατότητα ενός εικονικού unboxing των παπουτσιών αρκετό διάστημα πριν κυκλοφορήσουν στο εμπόριο. Την καμπάνια υποστήριξε μέσω των social media και η Kendall Jenner επεξηγώντας στους χρήστες πώς ακριβώς λειτουργεί η τεχνολογία.

O έτερος μεγάλος παίχτης της αθλητικής ένδυσης και υπόδησης, είχε ήδη δραστηριοποιηθεί στον κλάδο. Η Nike παρουσίασε ένα app που δίνει τη δυνατότητα προσαρμογής του παπουτσιού στις ανάγκες και τις προτιμήσεις του καταναλωτή, χωρίς φυσικά να απαιτηθεί η επίσκεψή του σε φυσικό κατάστημα. To demo, βέβαια, έγινε σε κατάστημα, όπως θα δείτε εδώ.

Η εποχή της ολογραφικής απεικόνισης βρίσκεται προ των πυλών και οι πασαρέλες απέκτησαν ήδη τέταρτη διάσταση.

Photo credit: Ralph Lauren

4D-ralph-lauren

Ο έξυπνος καθρέφτης

Στις αρχές του περασμένου έτους, η Amazon κατοχύρωσε με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας έναν έξυπνο καθρέφτη που χρησιμοποιεί την AR για να δώσει ακόμη περισσότερες δυνατότητες εικονικών δοκιμών. Εκτός από τη δοκιμή των ρούχων ή των παπουτσιών που θα επιλέγουν οι χρήστες, θα προτείνει και ορισμένα που ο αλγόριθμος θεωρεί ότι τους ταιριάζουν. Με αυτό τον τρόπο αφενός θα ενισχύει τις πωλήσεις και αφετέρου θα μειώνει δραστικά την πιθανότητα επιστροφών.

Αντίστοιχα projects έχουν παρουσιαστεί ήδη από τη θυγατρική της Sharp, Uniqlo (Magic Mirror) και τη ρωσική AR Door σε συνεργασία με την Topshop. Μια πρόγευση μπορείτε να πάρετε εδώ:

Δοκιμή ρούχων και μακιγιάζ με τη βοήθεια της AR

Δεν είναι μόνο η βιομηχανία της ένδυσης που ανακαλύπτει τις δυνατότητες της AR. Η L’ Oréal είναι μία από τις πρώτες εταιρείες καλλυντικών που αξιοποίησε την επαυξημένη πραγματικότητα για να επιτρέψει στους καταναλωτές να δοκιμάζουν τα προϊόντα ομορφιάς χωρίς να επισκεφθούν κάποιο κατάστημα.

Η «δοκιμή» βέβαια γίνεται μέσω του smartphone και της εφαρμογής Makeup Genius την οποία έχουν κατεβάσει πάνω από 30 εκατομμύρια γυναίκες (πιθανότατα και κάποιοι άντρες) για συσκευές με Android και iOS. Σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρείας, η εφαρμογή ενίσχυσε και τις πωλήσεις, αφού το 13% των χρηστών που δοκίμασε ένα νέο κραγιόν, πάτησε στη συνέχεια το πλήκτρο της αγοράς. Γίνεται αντιληπτό ότι η γενίκευση αντίστοιχων πρακτικών θα συνεπάγεται τεράστια έσοδα για τις επιχειρήσεις, με παράλληλο περιορισμό του κόστους διατήρησης των καταστημάτων.

Αντίστοιχες είναι οι προθέσεις της Gap που έχει αναπτύξει σε συνεργασία με την Avametric ένα ψηφιακό ντουλάπι που δίνει στους καταναλωτές τη δυνατότητα να «δοκιμάσουν» ρούχα χωρίς να χρειάζεται να μπουν σε ένα κατάστημα. Το app είναι προς το παρόν διαθέσιμο μόνο σε κατόχους κινητών με Google Tango. Κάτι αντίστοιχο, αλλά ακόμη πιο τολμηρό, προσφέρει και η Warby Parker για τα γυαλιά της.

Κάτι μας λέει ότι αυτά είναι τα πρώτα μόνο δείγματα μιας επανάστασης πρωτοφανούς δυναμικής, που αναμένεται να αλλάξει οριστικά και αμετάκλητα τον κλάδο της μόδας όπως τουλάχιστον τον γνωρίζουμε μέχρι σήμερα.

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΜΑΣ

Το Pencil On The Moon είναι μια πρωτοβουλία με την υποστήριξη της Generali, η οποία παρακολουθεί στενά όλες τις νέες τάσεις, προκειμένου να συνεχίσει να εξελίσσεται και να προσφέρει υψηλού επιπέδου υπηρεσίες.

Οι πιο προηγμένες επιστημονικές έρευνες, οι πιο εξελιγμένες τεχνολογίες αλλά και οι πιο καινοτόμες εφευρέσεις εξετάζονται προσεκτικά υπό το πρίσμα της εφαρμογής τους στα πεδία της καθημερινότητας με βάσικη αρχή ότι ο άνθρωπος είναι πάντα πάνω από την τεχνολογία.

Αυτή είναι η πηγή από την οποία αντλούμε μελάνι για τις πένες αυτού του blog με έναν κοινό στόχο:

Να γνωρίσουμε, κατανοήσουμε και στο τέλος να αξιοποίησουμε τις νέες τεχνολογίες προς όφελος του ανθρώπου.

Η Generali στηρίζει έμπρακτα αυτή την πρωτοβουλία πιστή στη δεσμεύσή της:

«Να στηρίζει τους ανθρώπους για να δημιουργούν ένα ασφαλέστερο μέλλον για τις ζωές και τα όνειρά τους»

…Αλλά και ανοιχτή στη σκέψη ότι πολλές φορές αρκεί ένα μολύβι για να γράφουμε στο φεγγάρι.